onsdag 14 december 2011

Tak på innan jul?

Lät som en utopi när chefen yttrade det första gången,med tanke på hur långt vi hade hunnit ditills,men allt har stämt otroligt bra både väggar och takstolar passade perfekt.Om det låter bli att regna i morgon så ska taket svallas.
Det enda negativa är att man blir helt slut,igår somnade jag i soffan innan kl 21 med kläderna på .Dock inte arbetskläderna dom hade jag hunnit kravla mig ur .

Väggarna lastas för avfärd mot Djursvik

Första väggblocket på väg att sättas på plats


Början till de två sovrummen

Våra takstolar är ute o nöjesåker lite ,dom var lika spända som vi på om vi hade mätt rätt.

Mannen med Sveriges längsta ögonfransar,ger limträbalken en sista skjuts nedåt med släggan

1/3 av gamla taket avrivet och en balk med hammarband har vi byggt till dom nya takstolarna


Som avslutning visar jag upp min grymt snygga mössa som införskaffats för o klara av att jobba ute hela vintern,den ska tydligen vara tillverkad av sibirisk grävlingpäls,kan nog bli värd en slant när den är insvettad o fått några år på nacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar