tisdag 27 mars 2012

Skållade troll

Har vi farit runt som ,framförallt idag då vi hunnit med att flytta Gunnebostängsel på ett dagis ,fixa badrumsgolvet i sommarstugebygget,socklat en lägenhet i Torsås och fixat kakelplattor och fog hos bagarn i Torsås där vi satt upp nytt kök.
Annars har vi under förra veckan lyckats få upp tak i badrummet i sommarstugan,flyttat köksön 20 centimeter och breddat för att få plats med diskmaskin,gjort klart för mattläggare och elektriker i badrummet fått upp innertak i nya hallen i sommarstugan,handlat kök på ikea och sågat ner högskåp för att få plats med den låga takhöjden + satt dom på plats. Därimellan har det varit helg och jag har haft nöjet att njuta av tid med mitt hjärta som förutom att ha värmt mig och min själ också fixat till mina rabbatter och spolat rent mina betongplattor,saknar dig alltid .




Hade inga bilder före rivningen av det gamla köket,men jag kan lova att detta blev bättre.

Bagarens nya kök kommer också från ikea.

Den breddade och flyttade köksön,trivs rätt okej på sin nya plats

En Ikeavagn lastad med ett halvt kök och två trötta snickarpojkar

Vi vet att du gärna ville ha vita köksluckor ,men j och jag gillade denna färgen bättre


Badrumstaket som förmodligen aldrig varit så rakt som nu,har fått ny fin panel

Golvgipsen limmas så elektrikern kan dra sin golvvärme.



Tjusig fondtapet med stora svampar,j blir röksugen varje gång han tittar på den

Färdigmålat överallt,lite lister som saknas som vi tänkte sätta när golvet är lagt

Ikeaskåpen har kommit på plats med luckor o allt,nu väntar dom bara på vitvarorna

Sveriges smalaste kök,men helt funktionsdugligt och rätt snyggt blir det

Vår fikaplats blir bara snyggare o snyggare,vi började i bilen för att sedan avancera in i gamla sommarstugedelen och nu sitter vi i nybygget med snygga tapeter bakom,vågar man hoppas på en björnfäll på golvet till nästa uppgradering?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar