söndag 1 juli 2012

Veckan innan semestern

Blev otroligt varm och gassande förutom Måndagen som växlade mellan ösregn och Saharahetta med minuters mellanrum.
Vi har ägnat 4 slitsamma dagar åt att bygga 60 meter plank ,en jävla massa skruvar och brädor blev det ,men nu blir poolen hyffsat insynsskyddad,så länge inte grannarna går upp på övervåningen vill säga =)
Så har vi varit i hjälpt v och a som i sin tur hjälpt oss att färdigställa huset vi påbörjade i Ekenäs ,blir snyggt och kan ju inte bli annat med tanke på vårt förarbete.
Sen i helgen har jag fått njuta av hjärtats sällskap igen hon kom och förgyllde både min altan och mitt inre,vi hade en trevlig lördagskväll där vi även fick umgås med J och hans fru och deras son Chester.




En 45x195 får agera överliggare
Planket byggs i etapper där var tionde meter sluttar ner ca 15 cm för att hålla överkanten i våg

Husägarinnan servade oss med dricka i hettan
Kommer ni ihåg det lilla utbygget?

Såhär ser det ut nu,staket kvar att göra och ett golv ska läggas in annars är det klart


Mitt hjärta o js fru på plats på altanen

Bild på deras son Chester

Nu så sista rycket innan ledigheten,ska bli så skönt känner att det är dags o ladda om batterierna om man ska orka ett års slit till.







3 kommentarer:

  1. TheoneandonlyP3 juli 2012 kl. 19:19

    Ja där ser man! Eller...man ser NÄSTAN att det är vi som sitter där :)

    Du borde ha tagit en bild på mig när jag - händigt nog - monterade min del av den nya grillen för att få mig att framstå som det perfekta komplementet till en snickare....och så kan jag ju själv berätta att jag inte orkade dra fast alla muttrarna - men jag muttrade ändå inte lika mycket som du ;-)

    SvaraRadera
  2. Du ÄR ALLTID ett perfekt komplement till denna snickaren,men vid grillmonteringen var du nog räddningen att vi fick ihop den överhuvudtaget.Jag var hur sugen som helst på att slå den i småbitar,denna grill var det absolut svåraste jag någonsin monterat ihop.Tur jag jobbar som snickare och inte grillmonterare,då hade jag nog haft nervösa sammanbrott varje dag.

    SvaraRadera