torsdag 4 oktober 2012

Mycket jobb blir det

Bloggtorka ett tag här,beror framförallt på att jag är och hjälper en kompis att bygga nytt kök på kvällstid.
Så har inte haft tid över till så mycket annat.
Saker händer dock och bilder tar jag så här kommer lite grann av det vi pysslat med sen sist.
Carporten är färdigbyggd,ett älgtorn är flyttat ett par ramper är byggda och därimellan har jag hunnit med amerikansk charmig restauranginvigning med mitt hjärta ,en ölprovningskväll och diverse annat trevligt.

Läktko hette den här smidiga saken,den ersätter mina hemgjorda läkthästar,inte är den lika snygg inte men funkade jäkligt bra.
Min utkonkurerade häst.
Carporten blir mer o mer klar.
Djursviks rakaste luftspalt?
Så här kan det se ut om man glömmer att häfta dit myggnätet innan man slår dit brädorna
Klart så när som på färg och ett par lampor
Grundfärgen på,fler bilder blir det nog inte,nu är den färdigsnickrad

Nedan följer lite bilder från zackz i växjö där vi åt hamburgare som faktiskt var lika höga och fina som på bilderna,dessutom gjorde kocken dom på plats,mycket gott och cool inredning,väl värt ett besök!



Det nyflyttade älgtornet trivs bra.


Så en liten titt på vad som ligger framför oss om nån vecka eller så,skönt att få rikitga detaljritningar att jobba med =)

Avslutar med en liten teaser från mitt kvällsarbete som senare skall få ett eget blogginlägg.
Så här ser ett nytt kök från ikea ut och så glad ser ägaren ut innan han förstått hur mycket jobb det är innan köket är på plats




Äntligen helg och numera alltid rätt helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar