måndag 12 november 2012

Övervåningen tar form

Huset där jag hade grabben med mig på praktik och där vi fixar i ordning hela övervåningen börjar lika nåt.
Svårt att få nån översikt på bilderna men 2 sovrum blir 3 och det blir nya tapeter och golv överallt ,två nya altandörrar sätter vi i som går ut till en gemensam balkong för barnen.
Nu är det i princip bara listet foder och socklar som ska på plats,sen kan dom inviga sin uppfräschade övervåning.

Snedgarderober i varje rum revs för att skapa mer plats.
Benen till takstolarna gipsade vi ,dom blev rätt snygga när detväl blev målat
Pojken min fick testa feinen för att börja såga upp dörrhålet till det nya barnrummet.
I hallen var trappräcket ihopbyggt med garderobs sidan så det revs och så byggde vi nytt räcke
Lite färg spackel och gips så blev benen snyggare än mina iallafall
Glad jag inte är målare
1 rum klart två rum och hallen återstår
Början till nya trapräcket,två nya stolpar slöjdade vi till med

Så här blev det, allt enligt kundens önskemål.
Målat och klart,tapeterna uppe,lister och golv saknas sen är hallen med klar
Hålet till altandörrarna precis uppsågat,sen skall en mellanvägg avgränsa rummen
vägg och dörrar på plats
Här har vi dom två rummen med tapeter och golv på plats,lite socklar och foder så är dom redo att invigas dom med



Det här jobbet har vi haft parallelt med nästa som jag kommer att blogga om nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar