tisdag 11 december 2012

Snö,snö och snö

Jag tror Chefen försöker ta livet av mig ,jag har nämligen fått ägna mig åt handskottning i dagarna två.
I morse var vi igång kl 04.00 och det vet ju alla att det är det farligaste som finns för feta medelålders män att skotta snö,att jämföra med rökheroin eller att trampa ner barforta i ett grävlingagryt.
Att jag dessutom tog mig runt mellan ställena i en bil med sommardäck när det var en klass 2 varning utfärdad över hela kalmarlän gör att jag tror jag har fog för mina misstankar.
Vad han dock inte tänkt på är att det är julbord på fredag och det skulle aldrig falla mig in att ramla av pinnen innan jag fått sätta tänderna i lite gratisköttbullar.

Innan snön föll så ägnade vi oss åt skolsalen som skall byggas om till två med kök och badrum och ett ljudisolerat rum där förmodligen dom högljudda eleverna ska bo.
Vi hann även med att byta fönster i en lägenhet och nu inväntar vi mer köksinredning så vi kan göra klart så mycket som möjligt innan det i år långa jullovet,är det inte typiskt när man för en gångs skull får vara ledig så många dagar i sträck så ska jorden gå under den 21e och den lär ju säkert vänta tills efter kl 16 med så man hinner jobba en full sistadag.Ho ho ho

Div bilder följer nedan.



Det stora och höga rummet som skall delas av
3600mm i takhöjd
osb,gips och 145mm isolering ,vad skall ske i detta ljudisolerade rum ?
När dörren väl var på plats hörde vi inte ens när chefen kom
Halva köket på plats lång leveranstid på överskåpen,jag hade kört till ikea istället

Ett av dom 3 fönstrena vi bytte
Så var det dags,himlen öppnade sig

all denna snö och allt jag hade att bekämpa den med var en liten skyffel
Skottade fram en trappa iallfall så jag kunde fly därifrån
Den här lille svarta fiskmåsen följde intresserat mitt slit


Så slut för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar