måndag 18 mars 2013

Dörrar





Vi fick hem en hel flock dörrar,närmare bestämt 14 stycken,4 toalettdörrar 5 Lägenhetsdörrar och ytterligare 5 Lägenhetsytterdörrar till ett annat område.

Så nu är 9 av dom på plats och vi börjar se ett slut på detta bygge med ,nu ska alla andra grupper av hantverkare dit o fixa finliret bara efter att vi gjort allt grovjobb.



Ingen dörr kanske.men väl en liten inspektionslucka


J är galet förtjust i tomtebloss,här kom jag på honom när han brände av ett för att fira att det snart är påsk


Första karmen på plats


Till o med ett dörrblad isatt


3 av lägenheterna visar stolt upp sina nya dörrar


Det här fönstret hade vi retat oss på länge,det bara drog kallt


Så vi bestämde oss för att attackera det från 2 håll,J rusade o inhandlade lecasten

och jag sprang ut på utsidan och slog ihop en ram

Lite windy på utsidan

Och en igenmurad insida så var det problemet löst

Här har vi en fantastisk grej,ett gipsbruk med citrondoft,äntligen börjar nån tänka på att även vi hantverksjävlar ska få njuta av lite goda dofter på jobbet.
Får jag gissa så tror jag det var en kemiblandning som gick fel och för att dölja sitt misstag så höjde dom priset och hävdar att lukten av sura strumpor faktiskt är citrondoft.


Som avslutning får ni en bild från mitt ankmatningsförsök det här togs strax innan dom slukade hela min bil.
Inte ens en heltidsbagare skulle hinna med att mätta dessa farliga bestar,men söta är dom =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar