onsdag 2 juni 2010

30 klara 78 kvar


Ibland när man känner sej halvt överkörd och mörbultad kroppsligt så är det inte så skoj o veta att man knappt gjort en tredjedel ännu .Vi (jag och en kille till) fick den höga äran att byta fönster och altandörrar i mitt eget bostadsområde,välbehövligt var det fönstren var orginal från 73 ,skitbruna och murkna.Man blev lätt deprimerad bara man såg skiten
Kontrasten är enorm med vita fina fönster

En intressant sak med o jobba på hemmaplan är att man får se hur alla grannarna har det hemma ,man får även se vilka som är ens grannar.Det skulle lätt gå att göra en tv-serie med alla personligheter som bor i mitt lilla grannskap vi har allt från halvkriminella till djupt religiösa ,unga gamla sura glada trevliga och betydligt mindre trevliga.
Det bästa är iallafall att det är onsdag vilket innebär att det bara är två dagar eller 12 fönster kvar tills jag får fylla på ny energi hos hon som ständigt finns i mina tankar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar